(04595) 6-69-04
(067) 404-24-62
 Виходить - з червня 2002 року.     Тираж - 10`000 примірників
  Розповсюджується - безкоштовно в м.Борисполі
  Містить - авторські статті, оголошення, рекламу

Комп’ютеризація?

  • 09 грудня 2011
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 732
  • Автор: admin
  • 0
Життя весь час рухається вперед, незалежно від того, приймаємо ми його зміни чи ні. Здається, сьогодні вже всі, від дошкільнят до пенсіонерів, вміють користуватися мобільними телефонами та комп’ютерною технікою. Та, як показує опитування, проведене соціологами України, насправді 50 % українців не користуються комп’ютерами. Опитування, що здійснюються з 2002 року, доводять: якщо вісім років тому кожні четверо із п’яти (79,8 %) українців заявляли, що не вміють і ніколи не користуються комп’ютером, то зараз кількість «комп’ютернонеграмотних» скоротилася до 54,7 %. Тепер третина користуються комп’ютерами зрідка, а 15,2 % — працюють із ними постійно. Тобто можемо зробити висновок: хоч кожен другий українець все ще «не дружить» із комп’ютером, проте кількість тих, хто не уявляє життя без нього, стрімко зростає. Також зростає кількість і тих, хто щоденно звертається до інтернету.

2002 року частка користувачів інтернету серед «комп’ютернограмотних» українців складала лише 4 %, за останні роки вона стрімко почала зростати і зараз перевищує 35 %. При цьому кожен четвертий з опитаних стверджує, що вже не уявляє свого життя без комп’ютера, ноутбука чи всесвітньої інформаційної мережі.

За словами соціологів, навіть у кризові 2008, 2009 роки, коли українці стали економити навіть на їжі та одязі, попит на інтернет-послуги не зменшувався, а ще й зростав. До того ж українська інтернет-аудиторія постійно розширюється не лише за географією, а й за віком. Молодь, звичайно, лідирує у цій справі. Так, молоді люди до 25 років становлять 62 % аудиторії. Проте постійно зростає кількість користувачів інтернету й серед 30-річних, яких нині 42 %. Навіть з-поміж тих, кому за 45, набирається близько чверті таких.

Окрім того, варто відмітити, що інтернет більше не є локалізованим суто у великих містах, а поступово стає доступним і у сільській місцевості.  Останніми роками звичка користуватися комп’ютером й особливо інтернетом перемістилася з офісів до домівок українців. Тепер 85 % користувачів комп’ютерів працюють вдома, ще третина — на роботі і лише 7 % — в інтернет-кафе чи клубах, що були такими популярними на початку 2000-х років.
Із тих, хто користується інтернетом, понад 60 % шукають там новини та інформацію і майже стільки ж — 57% — спілкуються через соціальні мережі. Чверть опитаних користаються ними у пошуку товарів та послуг, кожен п’ятий спілкується за допомогою Skype.

Соціологи вважають, що розширення комп’ютерно-інтернетної аудиторії в Україні може відбуватися за рахунок мешканців невеликих міст і сіл, які хотіли б долучитися до користування новітніми технологіями, але поки що не мають можливості це зробити через низький рівень доходів. Як правило, жителі невеликих міст і віддалених сіл користуються мобільним інтернетом, під’єднуючись до нього з допомогою мобільних телефонів. Звичайно, зручність персонального комп’ютера і мобільного телефона — зовсім різні речі, та й вартість такого «мобільнотелефонного» трафіка, як було сказано вище, зависока. Тому вести розмову про «поголовну комп’ютеризацію» поки що зарано, хоча певні зрушення у цьому напрямку вже явно прослідковуються. 

Володимир Петренко

 
Залишити відгук  ↓
 
Відгуків ще не було.