Сергій Міщенко: «на концесії аеропорту «Бориспіль» офшорні фірми зароблятимуть щонайменше 300 мільйонів гривень»
- 07 грудня 2012
- Відгуків: 0
- Переглядів: 564
— Пане Сергію, чи потрібно передавати аеропорт в концесію?
— Однозначно ні, передача аеропорту «Бориспіль» в концесію це стовідсотково корупційна схема влади, яка приноситиме щонайменше 300 мільйонів прибутку для «своїх». У минулому році аеропорт заробив 586 мільйонів гривень. А за умовами концесії власник аеропорту має віддавати до бюджету лише 150 мільйонів за оренду. І я ніколи не провірю, що орендар аеропорту витрачатиме цих 300 мільйонів на модернізацію, на соціальні програми. Це лише гарні слова і не більше. Увесь заробіток осідатиме на офшорних рахунках.
Дивна ситуація, спочатку вклали в реконструкцію, напередодні єврочемпіонату, сотні мільйонів бюджетних коштів, а тепер заберуть собі. Чомусь Борис Колесников не хоче «випробувати» концесію на якомусь з обласних аеропортів. Він взявся за головні ворота країни, які приносять і державі, і місту Бориспіль чималий прибуток, тому і є ласим шматком для «офшорних інвесторів», власниками яких є українські високопосадовці.
— Ви автор законопроекту про заборону передачі аеропорту в концесію, чи є шанси, що цей проект закону набуде юридичної сили?
— Я докладу усіх зусиль, аби Верховна Рада підтримала мій проект закону й аеропорт залишився в державній власності. Більше того, комітет Верховної Ради з питань економічної політики рекомендував мій проект закону до розгляду парламентом та ухвалення у першому читанні. Таке рішення підтримали усі члени комітету. Голосували в тому числі і члени Партії регіонів. Я вимагатиму, щоб законопроект про заборону передачі в концесію аеропорту «Бориспіль» був розглянутий одним із перших новообраною Верховною Радою.
— Аеропорт є основним наповнювачем бюджету як міста Бориспіль так і всього району. Чи позначиться концесія на рівні життя населення?
— Втрата таких надходжень не може не вплинути на рівні життя мешканців. «Загине» вся соціальна сфера, рівень безробіття зросте в рази. Гроші, що раніше надходили до бюджету, тепер ітимуть на офшорні рахунки.
У нас є негативні приклади передачі в концесію. На Донбасі віддали у концесію найбільш прибуткові шахти і там почали звільняти людей та не виконувати соціальні зобов’язання. А після того, як «Луганськводоканал» віддали в концесію росіянам, то вартість послуг зросла втричі, а якість обслуговування не змінилася..
— Чи підтримують працівники аеропорту Вашу боротьбу з концесією?
— Якщо раніше працівники і мали якісь ілюзії про «закордонного» господаря, то вони розвіялися відразу після того скорочення працівників яке триває й досі. На сьогодні вже звільнено майже сто працівників із формулюванням, що вони «застарі» для такої роботи. На їхнє місце беруть молодих, які тільки вчаться працювати, а головне, ще не вміють заперечувати. Працівники негативно ставляться до ідеї оренди аеропорту, готові виходити на вулицю і захищати державне майно, яким є «Бориспіль». Якщо влада не зупиниться, то варто чекати радикальних заходів протесту.
Костянтин Галушко