Рішення про підняття тарифу на проїзд міська виконавча влада не приймала
- 07 лютого 2014
- Відгуків: 0
- Переглядів: 898
Про це йшлося на прес-конференції, влаштованій керівництвом виконавчого комітету Бориспільської міської ради для місцевих ЗМІ 4 лютого цього року.
Взявши слово першим, міський голова Анатолій Федорчук висловив своє обурення з приводу так званої нової плати за проїзд у міському громадському транспорті, яку приватні перевізники самочинно підвищили з 1 лютого 2014 року. Він наголосив, що рішення міськвиконкому про підняття тарифів на проїзд у бориспільських маршрутках «немає в природі і не може бути». «Сьогодні використовується будь-який негатив, для того, щоб скомпрометувати владу, — наголосив міський голова. — Якщо місто Бориспіль сьогодні багато в чому випереджає інші міста, то в плані підняття тарифів ми не будемо випереджати!..»
Що саме послужило підставою для підняття перевізниками ціни за проїзд, виконавчому комітету невідомо. Можливо, як припустив Анатолій Федорчук, перевізників спровокувало відповідне рішення депутатської транспортної комісії, яке мало рекомендаційний характер щодо цього. На підтвердження своїх слів очільник міста показав присутнім протокол згаданої комісії від 15 січня 2014 року, щоправда, не підписаний і, посилаючись на нього, озвучив результати її засідання, «… на якому були присутні депутати В. О. Пилипчук, О. П. Жук, А. А. Крига, С. А. Лінкевич… Одним із питань була зустріч з власниками компаній-перевізників міста Борисполя та розгляд питання про обґрунтування тарифів на перевезення пасажирів у Борисполі з 2 до 2,5 гривень…» «Вирішили, — цитував далі міський голова, — прийняти до відома вимогу перевізників щодо підвищення плати за перевезення пасажирів і рекомендувати міськвиконкому позитивно вирішити це питання після затвердження місцевого бюджету».
Варто зазначити, що питання підняття тарифів у міських маршрутках компанії-перевізники порушують уже кілька років поспіль. «Ринок…» уже розміщував на своїх шпальтах відповідні публікації на цю тему. Проте знаючи, як на підвищення плати за проїзд відреагує територіальна громада, міська виконавча влада, не наважувалася робити непопулярні кроки назустріч перевізникам. Бо знає, в кого першого «полетить каміння» за узаконення підвищення тієї плати. Тож і намагається залучити до вирішення цієї проблеми відповідних фахівців, які б надали виконавчому комітету економічні обґрунтування можливого підвищення ціни за проїзд.
Нині ж міськвиконком апелює до Антимонопольного комітету, який міг би з’ясувати правомірність вимог місцевих приватних перевізників. Бо фактично, у цьому питанні міська виконавча влада опинилася немов між молотом і ковадлом: з одного боку тиск перевізників, а з іншого — революційна реакція активної частини громади міста з вигуками «Ганьба Федорчуку!». Тож, як бачимо, головна проблема бориспільських чиновників у цій ситуації — як її розв’язати, «зберігши власне лице»? І це цілком зрозуміло. І якщо не вдалося сфальшувати протокол одного із минулорічних засідань Громадської ради (на якому підвищення тарифу нібито підтримала більшість), щоб потім, посилаючись на її «рішення», приймати своє — на користь перевізників, то тепер залишається уся надія на Антимонопольний комітет — мовляв, як він вирішить, так і буде — тут уже нікуди не відвернешся: або проїзд у громадському транспорті становитиме 2,5 гривень, або ж залишиться стара ціна, а за необґрунтоване самочинне підвищення тарифу перевізники ще й можуть сплатити штраф. Тож на прес-конференції було повідомлено, що перевізники буцімто вже подали відповідні документи до вказаної державної установи для перевірки обґрунтованості підвищення свого тарифу на проїзд і що приблизно через десять днів стане відомо про її результати.
А може, Антимонопольний комітет уже прийняв відповідне рішення на користь перевізників, і перед нами розігрується чергова «реґіональна» вистава, де є позитивні герої? Інакше, звідки така сміливість з боку перевізників і така рішучість з боку влади? Хтозна, поживемо — побачимо.
На завершення пролунало, що через десять днів зустріч із журналістами, присвячена висвітленню зазначеного питання, відбудеться повторно, уже разом з представниками місцевих компаній-перевізників, де будуть озвучені результати згаданої перевірки. А поки офіційна плата за проїзд у міських маршрутках залишається старою — 2 гривні, рішення ж бо про її підвищення міськвиконком справді не приймав.
Взявши слово першим, міський голова Анатолій Федорчук висловив своє обурення з приводу так званої нової плати за проїзд у міському громадському транспорті, яку приватні перевізники самочинно підвищили з 1 лютого 2014 року. Він наголосив, що рішення міськвиконкому про підняття тарифів на проїзд у бориспільських маршрутках «немає в природі і не може бути». «Сьогодні використовується будь-який негатив, для того, щоб скомпрометувати владу, — наголосив міський голова. — Якщо місто Бориспіль сьогодні багато в чому випереджає інші міста, то в плані підняття тарифів ми не будемо випереджати!..»
Що саме послужило підставою для підняття перевізниками ціни за проїзд, виконавчому комітету невідомо. Можливо, як припустив Анатолій Федорчук, перевізників спровокувало відповідне рішення депутатської транспортної комісії, яке мало рекомендаційний характер щодо цього. На підтвердження своїх слів очільник міста показав присутнім протокол згаданої комісії від 15 січня 2014 року, щоправда, не підписаний і, посилаючись на нього, озвучив результати її засідання, «… на якому були присутні депутати В. О. Пилипчук, О. П. Жук, А. А. Крига, С. А. Лінкевич… Одним із питань була зустріч з власниками компаній-перевізників міста Борисполя та розгляд питання про обґрунтування тарифів на перевезення пасажирів у Борисполі з 2 до 2,5 гривень…» «Вирішили, — цитував далі міський голова, — прийняти до відома вимогу перевізників щодо підвищення плати за перевезення пасажирів і рекомендувати міськвиконкому позитивно вирішити це питання після затвердження місцевого бюджету».
Варто зазначити, що питання підняття тарифів у міських маршрутках компанії-перевізники порушують уже кілька років поспіль. «Ринок…» уже розміщував на своїх шпальтах відповідні публікації на цю тему. Проте знаючи, як на підвищення плати за проїзд відреагує територіальна громада, міська виконавча влада, не наважувалася робити непопулярні кроки назустріч перевізникам. Бо знає, в кого першого «полетить каміння» за узаконення підвищення тієї плати. Тож і намагається залучити до вирішення цієї проблеми відповідних фахівців, які б надали виконавчому комітету економічні обґрунтування можливого підвищення ціни за проїзд.
Нині ж міськвиконком апелює до Антимонопольного комітету, який міг би з’ясувати правомірність вимог місцевих приватних перевізників. Бо фактично, у цьому питанні міська виконавча влада опинилася немов між молотом і ковадлом: з одного боку тиск перевізників, а з іншого — революційна реакція активної частини громади міста з вигуками «Ганьба Федорчуку!». Тож, як бачимо, головна проблема бориспільських чиновників у цій ситуації — як її розв’язати, «зберігши власне лице»? І це цілком зрозуміло. І якщо не вдалося сфальшувати протокол одного із минулорічних засідань Громадської ради (на якому підвищення тарифу нібито підтримала більшість), щоб потім, посилаючись на її «рішення», приймати своє — на користь перевізників, то тепер залишається уся надія на Антимонопольний комітет — мовляв, як він вирішить, так і буде — тут уже нікуди не відвернешся: або проїзд у громадському транспорті становитиме 2,5 гривень, або ж залишиться стара ціна, а за необґрунтоване самочинне підвищення тарифу перевізники ще й можуть сплатити штраф. Тож на прес-конференції було повідомлено, що перевізники буцімто вже подали відповідні документи до вказаної державної установи для перевірки обґрунтованості підвищення свого тарифу на проїзд і що приблизно через десять днів стане відомо про її результати.
А може, Антимонопольний комітет уже прийняв відповідне рішення на користь перевізників, і перед нами розігрується чергова «реґіональна» вистава, де є позитивні герої? Інакше, звідки така сміливість з боку перевізників і така рішучість з боку влади? Хтозна, поживемо — побачимо.
На завершення пролунало, що через десять днів зустріч із журналістами, присвячена висвітленню зазначеного питання, відбудеться повторно, уже разом з представниками місцевих компаній-перевізників, де будуть озвучені результати згаданої перевірки. А поки офіційна плата за проїзд у міських маршрутках залишається старою — 2 гривні, рішення ж бо про її підвищення міськвиконком справді не приймав.
Вадим ШАПОШНІКОВ