(04595) 6-69-04
(067) 404-24-62
 Виходить - з червня 2002 року.     Тираж - 10`000 примірників
  Розповсюджується - безкоштовно в м.Борисполі
  Містить - авторські статті, оголошення, рекламу

Про порядок надання службових приміщень

  • 13 лютого 2014
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 1306
  • Автор: admin
  • 0
На рішення виконавчого комітету від 20 січня 2014 року № 26 «Про надання службової житлової площі співробітникам Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області» у громадськості виникла неоднозначна реакція ще й ось чому.

У рішенні виконавчого комітету від 20 січня 2014 року № 26 «Про надання службової житлової площі співробітникам Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області» виконавчий комітет Бориспільської міської ради посилається на лист Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області від 16.01.2013 № 7/55 та пакет документів до нього, відповідно до Постанови Ради Міністрів УРСР від 04.02.1988 № 37 «Про службові жилі приміщення», Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, Житлового кодексу України, підпункту 2 пункту а) частини 1 статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до ст. 118 Житлового кодексу України, службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв’язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири. Згідно з ч. 2 ст. 121 ЖК України, службові жилі приміщення надаються за рішенням адміністрації підприємства, установи, організації, правління колгоспу, органу управління іншої кооперативної та іншої громадської організації. Згідно зі ст. 122 ЖК України, на підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий комітет районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення у надане службове жиле приміщення.
Відповідно до підпункту 2 пункту а) частини 1 статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на яке посилається в своєму рішення виконавчий комітет, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності. Вочевидь, очільники міськвиконкому мали на увазі саме розподіл та надання житла, що належить до комунальної власності і аж ніяк, у відповідності до цього закону, не можна розпоряджатися житлом, що перебуває у приватній власності будь-якого підприємства.
У Постанові Ради Міністрів УРСР від 04.02.1988 № 37 «Про службові жилі приміщення» йдеться про наступне:
- п. 3. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів за клопотанням адміністрації підприємства, установи, організації;
- п. 5. Облік службових жилих приміщень у всіх будинках, незалежно від їхньої належності, здійснюється у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів, яка прийняла рішення про включення жилого приміщення до числа службових. Службові жилі приміщення обліковуються в журналі обліку службових жилих приміщень (додаток № 1);
- п. 6 Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.
Отже, спочатку житлове приміщення треба включити до числа службових на підставі клопотання відповідного підприємства, і це, мабуть, повинно бути рішення «Про включення жилих приміщень до числа службових та надання жилої площі громадянам».
Враховуючи вимоги діючого законодавства для включення житлового приміщення до числа службового необхідно подати такі документи: клопотання адміністрації підприємства, установи, організації про включення жилого приміщення до числа службового; дозвіл (погодження, клопотання) відповідних міністерств (МВС, СБУ та ін.) та відомств на включення жилого приміщення з числа службового; документи, що підтверджують право власності на жиле приміщення (копія витягу з Державного реєстру про право власності на об’єкти нерухомого майна); довідка підписана керівником підприємства, установи, організації та головним бухгалтером про балансову належність жилого приміщення, що включається до числа службового; довідка балансоутримувача про те, що жиле приміщення, яке планується включити до числа службового, є упорядкованим, відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам; довідка (форма 3), яка підтверджує, що квартира є вільною, надається організацією, що здійснює експлуатацію жилого будинку. У рішенні виконавчого комітету від 20 січня 2014 року № 26 зазначено наступний перелік документів: лист Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області від 16.01.2013 № 7/55 та пакет документів до нього???
У цьому ж рішенні від 20 січня 2014 року № 26 «Про надання службової житлової площі співробітникам Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області» зазначено, що службові квартири надаються певним особам, а не включаються до числа службових та надаються певним категоріям громадян чи, тим більше, не переходять у власність або інше якесь володіння Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області.
У відповідності до діючого законодавства України, виникнення та перехід права власності на нерухоме майно, зокрема квартири, здійснюється відповідно до правочинів, що стосується даного випадку. Мається на увазі, що це обов’язково повинен бути нотаріальний договір про передачу у власність (купівля-продаж, дарування), передача може здійснюватисяь у результаті приватизації, а також на підставі рішення судів. Відповідно до ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» ст. 2 ч. 2, не підлягають приватизації: …квартири (кімнати, будинки), віднесені у встановленому порядку до числа службових… Тож у листі Полку міліції особливого призначення «Беркут» Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області від 16.01.2013 № 7/55, напевно, йдеться про придбання службових квартир для працівників «Беркуту» за рахунок коштів МВС…
Підсумовуючи викладене, хочеться зазначити, що службові житлові приміщення можуть надаватися тільки певним категоріям громадян. Вони призначаються для заселення громадянами, які у зв’язку з характером їх трудових відносин мають проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Житлове приміщення включається до числа службових за рішенням виконавчого органу районної, міської, районної в місті ради. Підставою для вселення в таке приміщення є спеціальний ордер, який видається на основі цього рішення.
Коли громадяни України, які проживають у службових квартирах, виявляють бажання приватизувати своє житло, це питання вирішується в кожному конкретному випадку окремо. Отже, необхідно перевірити, чи існує рішення виконкому про надання квартирі статусу службової, чи відповідає ордер встановленій нормі, чи має право громадянин на приватизацію цієї квартири, якщо статус службової з неї буде знятий та ще багато питань…
 
Залишити відгук  ↓
 
Відгуків ще не було.