Українські магазини відмовляються від товарів РФ
- 28 серпня 2014
- Відгуків: 0
- Переглядів: 347
Україна щойно ухвалила законо-проект про санкції проти російських компаній, але російський бізнес, який працює в Україні, вже розплачується за політику. Український споживач не хоче купувати російські товари, ходити в російські ресторани і зберігати гроші в російських банках.
У середині серпня Верховна рада України ухвалила рамковий законопроект, який дозволить їй ввести понад 20 видів санкцій проти «головного торгового партнера» — Росії, пише «КоммерсантЪ».
Україна зможе блокувати активи фізосіб, відкликати ліцензії у компаній і банків, обмежувати транзит російського газу до Європи. Складений, але поки не оприлюднений список з 172 фізичних і 65 юридичних осіб, проти яких будуть введені санкції. Зупинку транзиту газу або імпорту російського палива з боку України один з експертів в бесіді з кореспондентом видання порівняв з пострілом собі у ногу. Але ось російський бізнес, який не має стратегічного значення для України, може постраждати.
За даними Infoline, у фізичному вираженні обсяги продажів в продуктовому ритейлі в Україні впали всього на 1% (у грошовому вираженні падіння здебільшого через девальвацію). При цьому, за даними УАПТС, падіння продажів російських товарів з початку 2014 року склало від 25% до 40%.
«Ми відмовилися від багатьох російських товарів у зв"язку з відсутністю попиту, — коментує Олена Разумова, представник «Рітейл Груп» (магазини «Велика Кишеня», «Велмарт», «Альта-центр», «Екватор»). — Якщо раніше покупець не звертав особливої уваги на виробника, то сьогодні ситуація зворотня: споживач максимально і добровільно підтримує вітчизняного виробника. Російські товари просто перестали купувати».
Відрізнити російські товари в супермаркетах на Україні дуже просто: відповідно до законодавства, торгові мережі зобов"язані маркувати країну-виробника, додає представник ГК «Євротек» Олена Обухівська. Тому в українських супермаркетах на цінниках, як правило, розміщений прапор країни-виробника.
Інші торговельні мережі також почали виводити з асортименту російські товари. Дрібні рітейлери діяли більш радикально: наприклад, торгові мережі Івано-Франківська, які володіють магазинами «Плюс», «Слов"янка» і «Тростянецький», заявили, що повністю виключили російські товари зі свого асортименту.
«Аналогічно вчинили і окремі продуктові магазини в Житомирі», — повідомляє УАПТС.
Волинський рітейлер «Наш край», керуючий більш ніж 100 магазинами, повідомив про скорочення лінійки російської продукції за рахунок алкоголю, чаю, супутніх товарів, побутової хімії та молокопродуктів. Щодо російського одягу і взуттєвих рітейлерів і закладів громадського харчування в Україні є частка негативу, але менша, ніж у випадку з продуктами. Це можна пояснити просто: свою приналежність до Росії прапорами на цінниках ніхто не афішує. Хоча на початку 2014 року в інтернеті з"явився список «Знай ненаших» — перелік російських брендів, що працюють на Україні, від яких споживачам краще відмовитися. У нього включили «Іль Патіо», «Якіторію», «Шоколадницу», «Кофе Хауз», Incity, Ostin, Love Republic, Carlo Pazolini. Частина цих компаній, наприклад Carlo Pazolini, відносять себе до міжнародних, але були створені в Росії. Ресторатори цей список характеризують як студентська розвага.
«Наш франчайзі розповідав, що заходили студенти, лягали на підлогу на знак протесту, але все досить мирно і необразливо», — пояснює власник «Євразії Холдинг» Олексій Фурсов.
Нагадаємо, після початку російської окупації в Україні розпочався масовий бойкот російських товарів, що змушує їхніх виробників шукати можливості приховати країну походження.
Один з варіантів — зміна штрих-коду товару, адже саме він є головним дороговказом країни-виробника. Українці чітко засвоїли, що перші дві цифри «46» означають: товар вироблено в Росії.
Як повідомив директор департаменту підтримки стандартів Асоціації товарної нумерації України Ростислав Лоцманенко, в організацію зверталися з питанням про заміну російських штрих-кодів на українські.
Крім того у «Свободі» пропонували розміщувати на цінниках прапор країни-виробника товару.
У середині серпня Верховна рада України ухвалила рамковий законопроект, який дозволить їй ввести понад 20 видів санкцій проти «головного торгового партнера» — Росії, пише «КоммерсантЪ».
Україна зможе блокувати активи фізосіб, відкликати ліцензії у компаній і банків, обмежувати транзит російського газу до Європи. Складений, але поки не оприлюднений список з 172 фізичних і 65 юридичних осіб, проти яких будуть введені санкції. Зупинку транзиту газу або імпорту російського палива з боку України один з експертів в бесіді з кореспондентом видання порівняв з пострілом собі у ногу. Але ось російський бізнес, який не має стратегічного значення для України, може постраждати.
За даними Infoline, у фізичному вираженні обсяги продажів в продуктовому ритейлі в Україні впали всього на 1% (у грошовому вираженні падіння здебільшого через девальвацію). При цьому, за даними УАПТС, падіння продажів російських товарів з початку 2014 року склало від 25% до 40%.
«Ми відмовилися від багатьох російських товарів у зв"язку з відсутністю попиту, — коментує Олена Разумова, представник «Рітейл Груп» (магазини «Велика Кишеня», «Велмарт», «Альта-центр», «Екватор»). — Якщо раніше покупець не звертав особливої уваги на виробника, то сьогодні ситуація зворотня: споживач максимально і добровільно підтримує вітчизняного виробника. Російські товари просто перестали купувати».
Відрізнити російські товари в супермаркетах на Україні дуже просто: відповідно до законодавства, торгові мережі зобов"язані маркувати країну-виробника, додає представник ГК «Євротек» Олена Обухівська. Тому в українських супермаркетах на цінниках, як правило, розміщений прапор країни-виробника.
Інші торговельні мережі також почали виводити з асортименту російські товари. Дрібні рітейлери діяли більш радикально: наприклад, торгові мережі Івано-Франківська, які володіють магазинами «Плюс», «Слов"янка» і «Тростянецький», заявили, що повністю виключили російські товари зі свого асортименту.
«Аналогічно вчинили і окремі продуктові магазини в Житомирі», — повідомляє УАПТС.
Волинський рітейлер «Наш край», керуючий більш ніж 100 магазинами, повідомив про скорочення лінійки російської продукції за рахунок алкоголю, чаю, супутніх товарів, побутової хімії та молокопродуктів. Щодо російського одягу і взуттєвих рітейлерів і закладів громадського харчування в Україні є частка негативу, але менша, ніж у випадку з продуктами. Це можна пояснити просто: свою приналежність до Росії прапорами на цінниках ніхто не афішує. Хоча на початку 2014 року в інтернеті з"явився список «Знай ненаших» — перелік російських брендів, що працюють на Україні, від яких споживачам краще відмовитися. У нього включили «Іль Патіо», «Якіторію», «Шоколадницу», «Кофе Хауз», Incity, Ostin, Love Republic, Carlo Pazolini. Частина цих компаній, наприклад Carlo Pazolini, відносять себе до міжнародних, але були створені в Росії. Ресторатори цей список характеризують як студентська розвага.
«Наш франчайзі розповідав, що заходили студенти, лягали на підлогу на знак протесту, але все досить мирно і необразливо», — пояснює власник «Євразії Холдинг» Олексій Фурсов.
Нагадаємо, після початку російської окупації в Україні розпочався масовий бойкот російських товарів, що змушує їхніх виробників шукати можливості приховати країну походження.
Один з варіантів — зміна штрих-коду товару, адже саме він є головним дороговказом країни-виробника. Українці чітко засвоїли, що перші дві цифри «46» означають: товар вироблено в Росії.
Як повідомив директор департаменту підтримки стандартів Асоціації товарної нумерації України Ростислав Лоцманенко, в організацію зверталися з питанням про заміну російських штрих-кодів на українські.
Крім того у «Свободі» пропонували розміщувати на цінниках прапор країни-виробника товару.
www.newsru.ua