«Для кого» служить Бориспільський міськвиконком?
- 05 лютого 2015
- Відгуків: 0
- Переглядів: 294
Поки іде війна, члени виконавчого комітету Бориспільської міської ради проголосували за підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті.
«На благо тим, для кого служимо» — саме таке гасло красується на головній сторінці сайту Бориспільської міськради. Проте цей алогічний виверт (адже традиційно у східних слов’янських мовах — служать комусь, а не для когось) іноді видається дуже непевним, спонукаючи до роздумів: для кого ж саме служите? чи не тим, хто більше заплатить?
Нині на сході країни триває війна із зовнішнім агресором, убивають і калічать наших хлопців... Народ віддає на підтримку українських воїнів останню копійку… Тож багато інших подій у нашій країні, й зокрема у нашому місті, можуть залишатися поза увагою громадськості. А цього не повинно бути! І важко зрозуміти, з якого дива саме у цей час (а не перед виборами хоча б), коли ще не сформований новий склад громадської ради при виконавчому комітеті міськради, без ніяких громадських обговорень члени міськвиконкому вирішили ухвалити рішення про підвищення тарифу на громадський транспорт аж на 1 гривню (з 2,5 до 3,5 грн.)!
Спочатку сумнозвісне засідання з цього питання відбулося у понеділок 2 лютого. Як повідомив член міськвиконкому Юрій Сороколат, загальний склад міськвиконкому — 17 осіб, з них були присутні на засіданні — 11. Голосували: за — 7, проти — 2, утрималися — 2. Тобто за такого розкладу голосів рішення не мало би «проходити». Однак у нашому міськвиконкомі воно чомусь «пройшло»!
«Я выступил категорически против поднятия тарифов! — прокоментував ситуацію Юрій Сороколат. — Привёл факты действующих тарифов по всей Украине (Кременчуг, Луцк, Чернигов, Бровары, Переяслав-Хмельницкий, Харьков…). И я могу долго перечислять города, но, к сожалению, меня поддержал всего один член выконкому — это пани Т. Никитко.
Меня удивило другое: как прописан Регламент, согласно которого решение набирает силу, если за него проголосовало большинство от присутствующих. Так прописано у нас в Борисполе. Цитирую с Регламента: «Пункт 3.2.4 (Прийняття рішень): рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні шляхом голосування більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету присутніх(?) на засіданні і підписуються міським головою». Я сегодня обзвонил 20 городов Украины, где у меня знакомые мэры, и они были удивлены. По всем этим городам решение принимается не от количества присутствующих на заседании, а от общего количества членов! Я думаю, если люди поддержат, то у нас есть шанс побороться за отмену этих антинародных тарифов! Надеюсь на поддержку депутатского корпуса, только не таких, как П. Ляшенко от фракции «УДАР» и А. Пасечный от коммунистов, которые пришли и лобировали интересы сами знаете кого — только не наших жителей!»
Як також повідомив пан Юрій, досить дивно проголосував тоді і міський голова — утримався. Тобто виглядало так, що він ні за громаду, ні проти перевізників.
А ось як прийняття рішень виконкомів передбачає Закон України «Про місцеве самоврядування» (стаття 59, п. 6): «…Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради». Тобто слова «присутніх» тут немає! Виходить, у Регламенті виконавчого комітету Бориспільської міської ради ця норма закону була «підтасована»? І про це, схоже, очільникам виконкому було відомо. Адже як інакше пояснити той факт, що сюжет про цю подію спочатку підконтрольним міським телебаченням був виставлений на сайт «ТРС Бориспіль», а потім негайно був знятий?
Все ж, за активної позиції Юрія Сороколата, ситуацію частково вдалося виправити. У відповідь на його протест, у середу 4 лютого було скликане повторне засідання виконавчого комітету, на якому його члени переголосовували за підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті. Цього разу лише на 50 копійок і — згідно з чинним законодавством: за — 10, проти — 1, утримались — 0, що вже становило більшість від загальної кількості (17). Тож виходить, що проїзд у громадському транспорті становитиме не 3,5, а 3 грн. І немає сумніву, що й за такої вартості, громада буде «безмежно вдячна» нашим виконкомівцям на чолі з міським головою, які, хоч і не у повній мірі і без громадських обговорень, а таки схвалили антигромадське рішення підвищити плату за проїзд.
Проте з усього цього постає ще одне логічне запитання: чи законні всі інші рішення членів виконкому (прийняті попередньо, починаючи від 22 березня 2011 року, коли був затверджений Регламент виконавчого комітету Бориспільської міської ради міським головою), якщо вони приймалися у таких спосіб, як у першому випадку, — з порушенням п. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування»?
Мстислав КУТАЛО