«Договірняк» від міської влади: проїзд по Борисполю — 3,5 гривень
- 24 червня 2015
- Відгуків: 0
- Переглядів: 288
22 червня 2015 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Бориспільської міської ради. Головував I-й заступник міського голови Микола Корнійчук. Цього дня першим розглядалося питання підвищення плати за проїзд в пасажирському транспорті на міських маршрутах. Що ж цьому передувало?
Майже два місяці тому перевізникам уже відмовили в підвищенні тарифів. Цікаво, що в попередні роки виконком майже беззаперечно завжди йшов назустріч представникам цього бізнесу (незважаючи на всі заперечення з боку громади). У квітні ж перевізникам несподівано влаштували публічну «виховну роботу». Їм пригадали все. І незадовільний стан транспорту, і брутальність водіїв у поводженні з пасажирами і відсутність квитків в автобусах. Було створено робочу групу з питань контролю за виконанням умов договорів про перевезення пасажирів автобусним транспортом. Комісія підтвердила ці недоліки. Окрім того, при перевірці рентабельності перевезень я особисто звернув увагу ще на деякі проблеми. На багатьох маршрутах в денний час автобуси перевозили на значні відстані по одному пасажиру. Тобто іноді возять повітря. До того ж у місті існують маршрути, відстань до яких становить понад 12 км. А вартість — така ж, як і на інших.
З 1 червня 2015 року додалася ще одна проблема. Правляча коаліція Верховної Ради вирішила зменшити кількість пільговиків, які мають право на безкоштовний проїзд. Пенсіонери до цього переліку не потрапили, в той час як інші постанови зобов’язували перевозити пенсіонерів безкоштовно, як і раніше. Проте перевізники почали обмежувати пенсіонерів у їхньому праві на пільговий проїзд. У свою чергу, представники влади під тиском громадськості раптом стали погрожували перевізникам розірванням договорів. Хоча в щирості таких погроз влади були сумніви. Адже майже кожного місяця підписуються все нові й нові п’ятирічні договори на перевезення пасажирів. Незважаючи навіть на постійні розмови про «збитковість» цього бізнесу.
На всіх зустрічах з керівництвом міста та перевізниками мною вносилися пропозиції знайти компроміс між перевізниками та пасажирами. По-перше, я категорично проти простого підвищення тарифів. По-друге, для збільшення прибутків і відповідно до нормального обслуговування автотранспорту необхідно зменшити витрати перевізників. А для цього необхідно провести оптимізацію кількості рейсів на багатьох маршрутах. Ми часто спостерігаємо, як їздять один за одним пусті автобуси по місту в одному напрямку. Тож, на мою думку, не пільговики завдають збитки перевізникам, на які ті постійно скаржаться. По-третє, потрібно категорично заборонити експлуатацію аварійного транспорту. По-четверте, необхідно виконувати законодавство України з пільгових перевезень пенсіонерів міста.
У вступному слові на початку засідання Микола Корнійчук зачитав результати перевірок робочої комісії та ще раз підтвердив право пенсіонерів на безкоштовний проїзд у місцевому транспорті. Інший заступник міського голови Людмила Ковальова нагадала, що раніше виконком жодного разу не приймав тарифів, які були б збитковими для перевізників. У тому числі і лютневе підвищення тарифу до 3-х гривень. Що цікаво, на той час пальне коштувало набагато дорожче(!), ніж тепер.
Тому несподіваним виявилося майже одностайне голосування членів виконкому за підвищення тарифу на проїзд до 3 грн. 50 коп. Голосували «за» навіть ті, хто найбільше пред’являв претензії під час голосування двомісячної давності. Хоча жоден недолік не був виправлений. Голосували «за» члени виконкому, які представляють освіту, медицину, профспілки, інші бюджетні організації. Мабуть, у цих галузях пройшло підвищення рівня оплати праці. Одночасно було заявлено, що з перевізниками підпишуть меморандум, яким передбачатиметься, що взамін підвищення тарифу перевізники зобов’язуються до 31 грудня (цікаво, чому обмежений термін?) безкоштовно возити пенсіонерів в кількості 3-х осіб до 10-ї години ранку та після 16-ї години. Та без обмежень — протягом решти тривалості дня.
Що ж матиме громада внаслідок такого «договірняка» влади? Міська громада отримала ще один безпідставно підвищений тариф. Тобто знову залізли у неширокий гаманець простих людей. А пенсіонерам «подарували» те, що й так передбачено законодавством України. А саме — безкоштовний проїзд. Ще й усупереч закону це право «обмежили» часовими рамками та термінами. Виправлення незадовільного стану автобусів та покращення якості обслуговування пасажирів взагалі чекати марно. Про рентабельність та економічні розрахунки нинішнього підвищення тарифу, які повинні надавати підприємці, взагалі ніхто не згадав. Це ще раз доводить наявність попередніх «домовленостей». Ще є впевненість, що й іншій стороні меморандуму, місцевим перевізникам, підклали «свиню». Адже це підвищення призведе до зменшення кількості пасажирів на міських маршрутах. І тому вони навряд чи отримають змогу збільшити прибуток.
Мене також здивувало, як члени виконкому та чиновники буквально випрошували у перевізників, щоб їхні водії на маршрутах не ображали діток та пенсіонерів!!! Також просили, щоб водії перевозили пасажирів по всій довжині маршруту і не висаджували раніше!!! Та цих речей взагалі не повинно бути! Це потрібно не випрошувати, а жорстко контролювати.
Які висновки можна зробити з таких голосувань? Чи, мабуть, тепер чекати чергового «фокусу» від виконавчої влади: взамін підвищення квартплати нам дозволять користуватися ліфтом у своєму під’їзді?
Провідні представники місцевої виконавчої влади постійно товкмачать нам про те, що наявність опозиції у ній — це погано. Що місцева влада повинна бути поза політикою. Тому виникає запитання: а як нам відстоювати свої права? Чи просто спокійно спостерігати і плескати в долоні, як знищується міський парк, як під вікнами будуються АЗС? Як у нашому дворі з’явиться черговий хмарочос без розширення існуючої інфраструктури?
П.М. Шановні бориспільці, про всі порушення ваших прав на місцевих маршрутах повідомляйте редакції газети «Ринок Бориспіль» на електронну адресу: rbgazeta@gmail.com.
Олег ВЕРЕС,
громадський активіст, член Бориспільського міського комітету ВО «Свобода»