Що буде з ЖЕКами з 1 липня?
- 23 червня 2016
- Відгуків: 0
- Переглядів: 271
З 1 липня 2016 року набуває чинності закон, який стосується нових правил життя у багатоквартирних будинках, пов’язаних із ОСББ. Про що ж потрібно пам’ятати мешканцям таких будинків? Розповідає Дмитро Корчак, директор Департаменту систем життєзабезпечення Мінреґіонбуду.
— Про які зміни кожен мешканець багатоквартирного будинку повинен знати?
— Закон № 417-8 вже діє. А в перехідних положеннях було записано, що до 1 липня мешканці багатоквартирних будинків повинні визначитися з управителем. В законі прописано, що всі власники житлових та нежитлових приміщень на сьогодні відповідають тепер стовідсотково за будинок, у якому живуть.
— Що буде з ЖЕКами?
— Нічого з ними не буде. Це трансформувалось у керуючі компанії. Є дирекція, яка об’єднує десять КП. ЖЕКи — ті, хто надають послуги по управлінню. Мешканці повинні визначитись: чи будуть жити у «невіданні», чи згуртуються, візьмуть владу у будинку в свої руки.
— Чи не замало часу до першого липня?
— З 2000 року існує закон про об’єднання співвласників. Закон про управління з 2015 року. Було 16 років.
— Вже врегульоване питання з вибором управителя?
— На сайті Міністерства реґіонального розвитку розміщено порядок про проведення конкурсів з визначення управителів для органів місцевого самоврядування.
— Наприклад, труби тепер мінятимуть самі мешканці будинку?
— Навіть і фізично, якщо вміють.
— За що функціонуватиме ЖЕК з першого липня?
— По платіжних документах, які надходили нам, ми не задумувались, скільки і куди сплачуємо. Контроль з боку мешканців не відбувався. Ми сплатили — питання закрите. А тепер людей в Україні змушують брати відповідальність у будинках, квартирах на себе та контролювати кошти. Власність підіймається у ціні — потрібно контролювати, куди і чому ти сплачуєш гроші.
— Тепер ми позбавимось однієї платіжки?
— У платіжці є вартість за один квадратний метр. У нього входить 18 підпунктів згідно з житловим кодексом, який існує з 50-х років. Ця цифра розбивається на ці підпункти. Коли ви створюєте ОСББ, винаймаєте собі керуючу компанію чи ФОП, чи визначаєтесь, що самі керуватимете будинком. Тоді ви знаєте, за що плануєте платити: чи створите окрему цифру в квадратному метрі і будете накопичувати фонд для ремонтування будинку, чи будете сплачувати тільки за прибудинкову територію, щоб її прибирати. Момент збору коштів потрібно контролювати. У старому житловому фонді не так часто можна зібрати багато коштів. Але на державному рівні розробили програми підтримки.
— Там, де не зроблено ОСББ, потрібно визначитися з людьми, які братимуть відповідальність, підпишуть договір з ЖЕКом?
— Можна створити ОСББ як юридичну особу. Або без створення юридичної особи — через протокол визначити особу, якій надаються повноваження. Це людина, якій доручається громадою прийти до ЖЕКу чи керуючої компанії, чи знайти ФОП. Їй потрібно буде запитати, скільки від громади хочуть отримувати та що за ці кошти надаватимуть. А потім обговорювати це з громадою.
— А якщо будинок не збереться, що відбуватиметься?
— Ми, як Міністерство, розробили порядок проведення конкурсів. На сайті можна прочитати це, там є і розроблений договір. Це все для органів місцевого самоврядування. У нас існує закон про децентралізацію, і на місця передається більше повноважень. Тому органи місцевого самоврядування тепер мають правила і те, як треба робити з будинками, де не визначились люди з об’єднанням чи самостійним керуванням.
Тоді буде оголошено конкурс з першого липня. Будинки, які не створили об’єднання, стають предметом конкурсу. Після цього на конкурс подаються заявки від зацікавлених осіб: ФОПи, ЖЕКи.
— Якщо будинок не зібрався, чи є система, що залишається умовний ЖЕК і далі робить свою роботу?
— Вчора у ВР були прийняті зміни. Було закладено, що зміни до моменту, поки люди не визначились з управлінням, пролонгується питання тих, хто до цього надавав послугу. Навіть можна розірвати договір протягом двох місяців.
— Про які зміни кожен мешканець багатоквартирного будинку повинен знати?
— Закон № 417-8 вже діє. А в перехідних положеннях було записано, що до 1 липня мешканці багатоквартирних будинків повинні визначитися з управителем. В законі прописано, що всі власники житлових та нежитлових приміщень на сьогодні відповідають тепер стовідсотково за будинок, у якому живуть.
— Що буде з ЖЕКами?
— Нічого з ними не буде. Це трансформувалось у керуючі компанії. Є дирекція, яка об’єднує десять КП. ЖЕКи — ті, хто надають послуги по управлінню. Мешканці повинні визначитись: чи будуть жити у «невіданні», чи згуртуються, візьмуть владу у будинку в свої руки.
— Чи не замало часу до першого липня?
— З 2000 року існує закон про об’єднання співвласників. Закон про управління з 2015 року. Було 16 років.
— Вже врегульоване питання з вибором управителя?
— На сайті Міністерства реґіонального розвитку розміщено порядок про проведення конкурсів з визначення управителів для органів місцевого самоврядування.
— Наприклад, труби тепер мінятимуть самі мешканці будинку?
— Навіть і фізично, якщо вміють.
— За що функціонуватиме ЖЕК з першого липня?
— По платіжних документах, які надходили нам, ми не задумувались, скільки і куди сплачуємо. Контроль з боку мешканців не відбувався. Ми сплатили — питання закрите. А тепер людей в Україні змушують брати відповідальність у будинках, квартирах на себе та контролювати кошти. Власність підіймається у ціні — потрібно контролювати, куди і чому ти сплачуєш гроші.
— Тепер ми позбавимось однієї платіжки?
— У платіжці є вартість за один квадратний метр. У нього входить 18 підпунктів згідно з житловим кодексом, який існує з 50-х років. Ця цифра розбивається на ці підпункти. Коли ви створюєте ОСББ, винаймаєте собі керуючу компанію чи ФОП, чи визначаєтесь, що самі керуватимете будинком. Тоді ви знаєте, за що плануєте платити: чи створите окрему цифру в квадратному метрі і будете накопичувати фонд для ремонтування будинку, чи будете сплачувати тільки за прибудинкову територію, щоб її прибирати. Момент збору коштів потрібно контролювати. У старому житловому фонді не так часто можна зібрати багато коштів. Але на державному рівні розробили програми підтримки.
— Там, де не зроблено ОСББ, потрібно визначитися з людьми, які братимуть відповідальність, підпишуть договір з ЖЕКом?
— Можна створити ОСББ як юридичну особу. Або без створення юридичної особи — через протокол визначити особу, якій надаються повноваження. Це людина, якій доручається громадою прийти до ЖЕКу чи керуючої компанії, чи знайти ФОП. Їй потрібно буде запитати, скільки від громади хочуть отримувати та що за ці кошти надаватимуть. А потім обговорювати це з громадою.
— А якщо будинок не збереться, що відбуватиметься?
— Ми, як Міністерство, розробили порядок проведення конкурсів. На сайті можна прочитати це, там є і розроблений договір. Це все для органів місцевого самоврядування. У нас існує закон про децентралізацію, і на місця передається більше повноважень. Тому органи місцевого самоврядування тепер мають правила і те, як треба робити з будинками, де не визначились люди з об’єднанням чи самостійним керуванням.
Тоді буде оголошено конкурс з першого липня. Будинки, які не створили об’єднання, стають предметом конкурсу. Після цього на конкурс подаються заявки від зацікавлених осіб: ФОПи, ЖЕКи.
— Якщо будинок не зібрався, чи є система, що залишається умовний ЖЕК і далі робить свою роботу?
— Вчора у ВР були прийняті зміни. Було закладено, що зміни до моменту, поки люди не визначились з управлінням, пролонгується питання тих, хто до цього надавав послугу. Навіть можна розірвати договір протягом двох місяців.
newskraine.com.ua