РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ
- 02 листопад 2016
- Відгуків: 0
- Переглядів: 1806
Кожний власник нерухомого майна бажає, щоб його право власності на нерухоме майно було належним чином оформлене, зареєстроване та підтверджувало його право власності та право розпорядження цим нерухомим майном. Отож, у зазначеній статті, я спробую роз’яснити Вам, що означає належне оформлення та реєстрація нерухомого майна за власником.
Розпочну з документів, що підтверджують право власності на земельні ділянки. Право власності на земельні ділянки до 2013 року підтверджувалося Державними актами на право власності на земельну ділянку. Найперші державні акти мали червоно-оранжевий колір та були без кадастрового номера земельної ділянки. Наступні державні акти були зеленого кольору з присвоєним кадастровим номером земельній ділянці, і останні Державні акти були синього кольору і містили кадастровий номер земельної ділянки та ідентифікаційний номер особи власника землі. Починаючи з 2013 року до грудня 2015 року включно такий документ як Державний акт не видавався, а видавалося Свідоцтво про право власності на земельну ділянку (при приватизації землі). Починаючи з 2016 року власникам землі взамін Свідоцтва (при первинній приватизації) видається Інформаційна довідка з Реєстру речових прав на нерухоме майно, яка не містить(!) підпису та печатки державного реєстратора. Наявність Свідоцтва про право власності на земельну ділянку або Інформаційної довідки означає, що право власності на землю, вже зареєстровано в електронному Реєстрі речових прав на нерухоме майно, який функціонує з 2013 року і додаткової реєстрації не потребує.
Для власників Державних актів червоно-оранжевого кольору, які не містили кадастрового номера земельної ділянки, необхідно присвоїти кадастровий номер земельній ділянці, отримати Витяг з Державного земельного кадастру (надається центрами надання адміністративних послуг при міській раді або райдержадміністрації) та обов’язково зареєструвати через нотаріуса або іншого державного реєстратора своє право власності на такі земельні ділянки. Для власників державних актів зеленого та синього кольору право власності на землю вважається належним чином оформленим до 2013 року, і при подальшому продажу, даруванні, міні, отриманні у спадщину право власності в новому Реєстрі речових прав буде вже оформлюватися на нового власника (покупця, спадкоємця тощо), але власники таких державних актів зеленого та синього кольору на сьогодні за власним бажанням можуть зареєструвати своє право в електронному Реєстрі речових прав і отримати інформаційну довідку.
Хочу наголосити окремо власникам Державних актів будь-якого зразку, на яких містяться відмітки нотаріусів про перехід права власності на земельні ділянки (такі відмітки проставлялися нотаріусами з травня 2009 року по грудень 2012 року при купівлі-продажу, даруванні, спадщині тощо), що після відмітки нотаріуса на такому державному акті має бути відмітка Відділу земельних ресурсів відповідного регіону про реєстрацію права власності на землю з проставленням печатки, тільки тоді Ваше право власності на земельну ділянку буде вважатися належним чином оформленим та зареєстрованим до 2013 року. Якщо ж на такому Державному акті є тільки відмітка нотаріуса, а відмітки Відділу земельних ресурсі немає, то Вам обов’язково необхідно зареєструвати своє право власності на землю в електронному Реєстрі речових прав на нерухоме майно, тому що Ваше право вважається не належним чином зареєстрованим.
Всі державні акти, які видавалися раніше, є дійними, ніхто не відміняв їх чинності, вони подаються при укладенні договорів, оформленні спадщини тощо, а назад власнику вони не повертаються, таким чином поступово такий документ як Державний акт буде вилучений із документообігу, і нехай це Вас не лякає.
На сьогодні при приватизації земельної ділянки на підставі Рішення органу місцевого самоврядування і Витягу з Державного земельного кадастру видається Інформаційна довідка з електронного Реєстру речових прав на нерухоме майно, яка не містить підпису та печатки державного реєстратора.
При укладенні договорів купівлі-продажу, дарування, міни, спадщини документами, що підтверджують Ваше право власності будуть відповідно: договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни, свідоцтво про право на спадщину тощо, плюс до кожного з таких документів додається Інформаційна довідка з електронного Реєстру речових прав на нерухоме майно, без підпису та печатки державного реєстратора. Державний акт вже не виготовляється, вищезазначені документи і будуть підтверджувати Ваше право на земельну ділянку, при цьому попередні документи на старого власника земельної ділянки вилучаються і залишаються у справі нотаріуса.
Державна реєстрація проводиться нотаріусами чи іншими державними реєстраторами у строк, що не перевищує п’яти робочих днів. Якщо Ви бажаєте зареєструвати своє право власності швидше, то відповідно буде збільшений розмір адміністративного збору. Ціни щодо державної реєстрації можуть різнитися у нотаріусів та державних реєстраторів, тому суму краще уточнювати у кожному конкретному випадку. Зрозуміло, що з такою зміною законодавства, кожному з нас нелегко розібратися із документами, належним чином вони оформлені чи ні, тому краще в будь-якому випадку звернутися до спеціаліста та перевірити своє належне оформлення права власності на нерухоме майно.
У своїй наступній статті я намагатимуся Вам роз’ясними, що таке належна реєстрація до 2013 року права власності на будинки, квартири, нежитлові приміщення тощо і коли потрібно обов’язково реєструвати своє право у електронному Реєстрі речових прав на вказане майно.
Розпочну з документів, що підтверджують право власності на земельні ділянки. Право власності на земельні ділянки до 2013 року підтверджувалося Державними актами на право власності на земельну ділянку. Найперші державні акти мали червоно-оранжевий колір та були без кадастрового номера земельної ділянки. Наступні державні акти були зеленого кольору з присвоєним кадастровим номером земельній ділянці, і останні Державні акти були синього кольору і містили кадастровий номер земельної ділянки та ідентифікаційний номер особи власника землі. Починаючи з 2013 року до грудня 2015 року включно такий документ як Державний акт не видавався, а видавалося Свідоцтво про право власності на земельну ділянку (при приватизації землі). Починаючи з 2016 року власникам землі взамін Свідоцтва (при первинній приватизації) видається Інформаційна довідка з Реєстру речових прав на нерухоме майно, яка не містить(!) підпису та печатки державного реєстратора. Наявність Свідоцтва про право власності на земельну ділянку або Інформаційної довідки означає, що право власності на землю, вже зареєстровано в електронному Реєстрі речових прав на нерухоме майно, який функціонує з 2013 року і додаткової реєстрації не потребує.
Для власників Державних актів червоно-оранжевого кольору, які не містили кадастрового номера земельної ділянки, необхідно присвоїти кадастровий номер земельній ділянці, отримати Витяг з Державного земельного кадастру (надається центрами надання адміністративних послуг при міській раді або райдержадміністрації) та обов’язково зареєструвати через нотаріуса або іншого державного реєстратора своє право власності на такі земельні ділянки. Для власників державних актів зеленого та синього кольору право власності на землю вважається належним чином оформленим до 2013 року, і при подальшому продажу, даруванні, міні, отриманні у спадщину право власності в новому Реєстрі речових прав буде вже оформлюватися на нового власника (покупця, спадкоємця тощо), але власники таких державних актів зеленого та синього кольору на сьогодні за власним бажанням можуть зареєструвати своє право в електронному Реєстрі речових прав і отримати інформаційну довідку.
Хочу наголосити окремо власникам Державних актів будь-якого зразку, на яких містяться відмітки нотаріусів про перехід права власності на земельні ділянки (такі відмітки проставлялися нотаріусами з травня 2009 року по грудень 2012 року при купівлі-продажу, даруванні, спадщині тощо), що після відмітки нотаріуса на такому державному акті має бути відмітка Відділу земельних ресурсів відповідного регіону про реєстрацію права власності на землю з проставленням печатки, тільки тоді Ваше право власності на земельну ділянку буде вважатися належним чином оформленим та зареєстрованим до 2013 року. Якщо ж на такому Державному акті є тільки відмітка нотаріуса, а відмітки Відділу земельних ресурсі немає, то Вам обов’язково необхідно зареєструвати своє право власності на землю в електронному Реєстрі речових прав на нерухоме майно, тому що Ваше право вважається не належним чином зареєстрованим.
Всі державні акти, які видавалися раніше, є дійними, ніхто не відміняв їх чинності, вони подаються при укладенні договорів, оформленні спадщини тощо, а назад власнику вони не повертаються, таким чином поступово такий документ як Державний акт буде вилучений із документообігу, і нехай це Вас не лякає.
На сьогодні при приватизації земельної ділянки на підставі Рішення органу місцевого самоврядування і Витягу з Державного земельного кадастру видається Інформаційна довідка з електронного Реєстру речових прав на нерухоме майно, яка не містить підпису та печатки державного реєстратора.
При укладенні договорів купівлі-продажу, дарування, міни, спадщини документами, що підтверджують Ваше право власності будуть відповідно: договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни, свідоцтво про право на спадщину тощо, плюс до кожного з таких документів додається Інформаційна довідка з електронного Реєстру речових прав на нерухоме майно, без підпису та печатки державного реєстратора. Державний акт вже не виготовляється, вищезазначені документи і будуть підтверджувати Ваше право на земельну ділянку, при цьому попередні документи на старого власника земельної ділянки вилучаються і залишаються у справі нотаріуса.
Державна реєстрація проводиться нотаріусами чи іншими державними реєстраторами у строк, що не перевищує п’яти робочих днів. Якщо Ви бажаєте зареєструвати своє право власності швидше, то відповідно буде збільшений розмір адміністративного збору. Ціни щодо державної реєстрації можуть різнитися у нотаріусів та державних реєстраторів, тому суму краще уточнювати у кожному конкретному випадку. Зрозуміло, що з такою зміною законодавства, кожному з нас нелегко розібратися із документами, належним чином вони оформлені чи ні, тому краще в будь-якому випадку звернутися до спеціаліста та перевірити своє належне оформлення права власності на нерухоме майно.
У своїй наступній статті я намагатимуся Вам роз’ясними, що таке належна реєстрація до 2013 року права власності на будинки, квартири, нежитлові приміщення тощо і коли потрібно обов’язково реєструвати своє право у електронному Реєстрі речових прав на вказане майно.