(04595) 6-69-04
(067) 404-24-62
 Виходить - з червня 2002 року.     Тираж - 10`000 примірників
  Розповсюджується - безкоштовно в м.Борисполі
  Містить - авторські статті, оголошення, рекламу

Микола КОРНІЙЧУК: «ЗАТ «Київобленерго вклало у місто близько 20 мільйонів гривень!»

  • 19 січня 2017
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 737
  • Автор: admin
  • 0
Бориспільський районний підрозділ ЗАТ «Київобленерго» знову без директора. А часта зміна директорів вказаного приватного підприємства не дуже благотворно впливає на місто. Керівництву міста доводиться налагоджувати співпрацю новим керівником РП щоразу з «0». Тож нині розмова про проблеми якісного електропостачання у Борисполі з першим заступником міського голови Миколою Корнійчуком.

— Миколо Петровичу, як Ви оцінюєте нинішній стан електромереж у нашому місті?

— По стану електромереж я сказав би: дай, Боже, щоб «Київобленерго» щороку вкладало стільки коштів у реконструкцію інженерних мереж нашого міста, як у 2016-му, — із заміною оголених електродротів на «самонесучі» ізольовані проводи.

— Така реконструкція проводиться з урахуванням сучасних запитів мешканців, які застосовують дедалі потужніші електропристрої?

— Так, але після отримання на це відповідних технічних умов. Бориспільський РП наділений повноваження надавати такі умови до 15 кВт. Кожен споживач має взяти технічні умови, тому що на лініях, де 2-3 господарі встановлять собі електрокотли, спрацьовуватиме захист. Тобто якщо на трансформаторній підстанції стоїть автомат на 100 ампер, а сюди «підвантажили» електрокотли, які в сумі «тягнуть» 110 А, то автомат спрацьовуватиме, знеструмлюючи цю лінію. І хоча нерідко чуємо пропозиції замінити автомат на потужніший, та все ж не завжди це можливо — їх можна поміняти до якоїсь певної величини… А далі? Наприклад, якщо маємо трансформаторну підстанцію на 160 ампер/годин, то не можна її використовувати на 165. До 160 — так. Якщо ставимо автомат на більшу величину, тоді знижуватиметься напруга в мережі.
До речі, стабілізатор напруги не вирішить проблеми. Він витягує напругу у сусіда, але з ТП більше не витягнеш, бо вона має сталу потужність.

— Чи не могли б Ви перерахувати, що було зроблено у нас за минулий рік для покращення електропостачання?

— У 2016 році у Борисполі було побудовано 8 трансформаторних підстанцій: дві в мікрорайоні «Дубечнський», одна на вул. Олеся Бердника («Промінь»), дві на вул. Магістральна (біля озера «Сині Балки»), дві на вул. Коцюбинського й одна на вул. Толстого. Замінено близько 19 кілометрів повітряних ліній електропередач на самонесучі ізольовані проводи, що значно поліпшило електропостачання і зменшило втрати в мережах. До того ж ізольовані проводи між собою вже не замикаються під час буревію або якщо на них впаде гілка дерева. За суттю, це трифазний кабель. Загалом у реконструкцію електромереж Борисполя «Київобленерго» вклало близько 20 млн. гривень!
На жаль, поки що неналежна напруга на вул. Переяславська. Ми про це знаємо. Там ще треба працювати. А також на «Розвилці» необхідно поліпшувати електропостачання. Ви погляньте, як нині інтенсивно ведеться індивідуальне будівництво у нашому місті! Тож сьогодні кожному рекомендовано брати технічні умови мінімум на 5 кВт. Бо багато хто встановлює собі електрокотел, а до нього — й пральну машину, й інші електропобутові пристрої — а це вже близько 11 кВт!
Значно стримує нас наявність трансформаторних підстанцій, придбаних свого часу за кошти громади. Це підстанції № 1314 на вул. Пушкіна, № 1662 (8-ий мікрорайон) та № 918 (залишилася від заводу «Прометей»). Після того, як їх встановили, до них під’єдналися нові приватні садиби. Тобто ЗАТ «Київобленерго» до них ніякого відношення не має. І на сьогодні на цих ТП вже така напруга, що ми вже відмовляємо новим споживачам у під’єднанні до них. Тож для того, щоб тут проводити реконструкцію, ці підстанції потрібно передати на баланс «Київобленерго», щоб воно могло вкладати свої інвестиційні кошти. А міські депутати мають проголосувати за це.

— Що би Ви порадили людям, які користуються електрообігрівом?

— Порадив би чесно придбати для цього ту потужність, яку реально споживають. Бо є такі «умільці», які їдуть на ринок і кажуть продавцю, мовляв, продайте мені запобіжник-автомат на 20 ампер, але щоб на ньому було написано було 10. Адже контролери перевіряють... Звичайно, якщо кожний так робитиме, то де та потужність візьметься?
Нині вигідно ставити двотарифні лічильники. Їх програмує «Київобленерго». Там ставиться програма, яка обліковує електроенергію в реальному часі відповідно до реальних дати і часу. І той лічильник рахує електроенергію, наприклад, до 23 години за одним тарифом, а після — до 7 ранку — по половинному тарифу. Тоді вигідніше і прати, і грітися, й прасувати…

— Чи зверталася міська влада зі скаргами на «Київобленерго» до Антимонопольного комітету у зв’язку з невиконанням своїх зобов’язань перед споживачами надавати електроенергію необхідної якості?

— Зверталася. І в тому числі — до НКРЕ. У мене є копії наших звернень і їхніх відповідей. У кожного споживача має бути договір про постачання електроенергії, де передбачено зобов’язання споживача і надавача. Там є пункт про якість електроенергії, права споживача і відповідальність. Якщо подається неякісна електроенергія, тобто не 220 вольт, то куди має звертатися споживач? Правильно: не до влади, а до суду! Проте людям легше накричати на владу — на міського голову, на депутата, поскаржитися в ЗМІ…

— Тобто міська влада не має впливу на місцевий підрозділ «Київобленерго»?

— Ми не маємо ніякого впливу на директора Бориспільського РП ЗАТ «Київобленерго». Можемо лише перенаправити звернення від скаржників, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», або до директора РП, якщо скарга має місцевий характер, або ж — до директора ЗАТ «Київобленерго», якщо заява дуже серйозна, і просити їх вжити конкретних заходів чи надати відповідь заявнику. Хочу зазначити, що всі ці наші звернення враховуються до інвестиційної програми ЗАТ «Київобленерго» на наступний рік.

— Як у нашому місті видають техумови на підключення до електропостачання багатоповерхівок і «таун-хаузів»?

— Коли будуються багатоповерхівки, забудовник, який отримав містобудівні умови й обмеження у нашому Управлінні архітектури та містобудування, відповідно до цього рішення, звертається до всіх постачальників послуг («Водоканал», «Тепломережа», ВУКГ, газове господарство і в тому числі РП ЗАТ «Київобленерго»). Фізичні особи отримують техумови на місці, юридичні — їдуть в обласний офіс. Відповідно до звернень, ЗАТ «Київобленерго» розглядає питання, де взяти потужність, щоб забезпечити новобудову електроенергією. Починають з комірки на високовольтній підстанції. А у нас дві таких підстанції — «Бориспіль» і «Стріла». Зараз уже побудована нова ВП «Місто» в районі рогозівського кладовища.
У техумовах зазначаються умови, які необхідно виконати для отримання електропостачання. Якщо для цього потрібно побудувати ТП, то забудовник має її побудувати.
Те ж саме і щодо побудови «таун-хаузів». Наприклад, до нас люди скаржилися на забудовника «таун-хаузу» на вул. Коцюбинського, що той, буцімто, несанкціоновано підключається до існуючої підстанції. Нічого подібного. Ми перевірили. З Бориспільського районного підрозділу ЗАТ «Київобленерго» нам надіслали їхні техумови, де було передбачене підключення до існуючої підстанції, але за умови збільшення забудовником її потужності.

— На Вашу думку, чому керівництво Бориспільського РП іноді іґнорує звернення до нього депутатів міської ради, надсилаючи їм звичайні відписки?

— Я не вважаю, що воно іґнорує. Давайте з’ясуємо. Візьмімо старий мікрорайон. Трансформаторна підстанція вже побудована тут 30 років тому і будівництво вже не відбувається. 30 років тому тут користувалися холодильником «Донбас», телевізором «Весна» і пральною машиною «Таврія». Через три десятки років стара підстанція залишилася, однак у людей з’явилися пральні машини з підігрівом, мікрохвильовки, електрочайники, мультиварки тощо. А потужність залишилася та ж! І коли в той час брали технічні умови, ніхто й мови не вів за 5 кВт, бо тоді вистачало всього 1,5 кВт. Тому у таких мікрорайонах потрібно встановлювати розвантажувальні підстанції, аби додавати потужності на основні ТП.

— Тобто краще нашим депутатам звертатися насамперед до Вас, щоб Ви потім перенаправляли їхні звернення до надавачів електроенергії?

— Так. Проте нехай усвідомлюють і депутати, і споживачі, що їхні питання вирішаться не відразу. Вони вирішуватимуться протягом 1-2 років. Коли ЗАТ «Київобленерго» зможе закласти кошти до своєї інвестиційної програми, яка погоджується з Національної комісією регулювання електроенергетики, яка його дуже ретельно контролює. А потім має виготовити відповідні проекти.

— Дякую за змістовні відповіді.

Запитував Вадим ШАПОШНІКОВ

 
Залишити відгук  ↓
 
Відгуків ще не було.