Міські перевізники: 2,5 гривень, щоб залишитися «На плаву»
- 19 грудня 2011
- Відгуків: 0
- Переглядів: 906
Бориспільські «маршрутки». Хто не користався цим видом транспорту у нашому місті? Напевне, за останній десяток років усі вже звикли до невеличких «бусиків», які щодня снують вулицями Борисполя, доставляючи його мешканців до роботи, в лікарню, на базар, додому чи до залізничного вокзалу… Але, мабуть, мало хто цікавився, як працюється тим підприємливим людям, які одного разу ризикнули взятися за організацію перевезення пасажирів на тому чи іншому маршруті і хто нині несе відповідальність за їхню безпеку. Тож днями «Ринок…» запросив до редакції чотирьох із семи підприємців-перевізників — Юлію Пєшую, Олександра Кисельова, Галину Мозгову та Олену Семенко, аби дізнатися про це з перших вуст. А особливо — про причини подорожчання найближчим часом вартості проїзду у міському маршрутному транспорті.
Під час нашої розмови відповіді перевізників були переважно колективними. Тож автор вирішив їх не авторизувати.— Нещодавно ви подали документи до виконавчого комітету міської ради з проханням переглянути вартість проїзду у ваших «маршрутках». Що спонукало вас це зробити, адже попереднє підвищення здійснювалося не так давно — на початку цього року — тоді тариф на проїзд зріс з 1,5 до 2 гривень?
— На момент останнього подорожчання вартості проїзду у міському транспорті пальне, а це газ метан, коштувало 4,32 грн. за куб. Відтоді воно подорожчало і на сьогодні його ціна становить 6,36 грн. А в наступному місяці вартість доведуть до 7. Тобто газ подорожчав майже вдвічі. Згідно з Постановою Кабміну від 25.11.96 № 1448, якщо пальне дорожчає на понад 10 %, то ціну за проїзд ми маємо право піднімати.До того ж зросла вартість витратних матеріалів (мастильні матеріали, гума на колеса та запчастини). Наприклад, вартість тієї ж гуми на одне колесо становить від 800 до 2 100 гривень залежно від марки автобуса. Нині ж, щоб залишитися «на плаву», нам потрібно або зменшувати кількість рейсів, а разом з тим і скоротити робочі місця водіїв, або чекати на подешевшання вартості витратних матеріалів, чого для нас ніхто не зробить, чи підвищувати вартість проїзду для пасажирів, аби їм і надалі було зручно їздити на справному транспорті. Адже, погодьтеся, на технічному стані ми не можемо економити. Бо це безпека пасажирів! Чи ви гадаєте, що нам не потрібно оновлювати свій автопарк придбанням нових авто?
— А чому б вам не закуповувати дешевші «бусики» або ставити на маршрут більші автобуси?
— Поки ми перевозили людей у дешевших «Газелях», то й вартість проїзду була дешевшою. Проте з метою покращення обслуговування пасажирів ми вирішили закупити комфортніші автобуси — «БАЗи», яким можна б проїхати вузькими вулицями нашого міста. Це було 4 роки тому, і на сьогодні вони вже потребують ремонту. Звичайно, у великих автобусах проїзд був би дешевший, але ж чи на всіх дорогах вони зможуть розвернутися? Та й рейсів було б на половину менше.Якщо найближчим часом нам не дозволять підняти тариф, то половину маршрутів доведеться таки закрити як збиткові.
— І до якої суми має підвищитися вартість проїзду після Нового року?
— До 2 гривень 50 копійок. Звичайно, провівши розрахунки, ми вийшли на більший тариф — 3 грн., але щоб і людей не позбавити зручностей, і самим не збанкрутувати, й отримати дозвіл міської влади на підвищення вартості проїзду, ми поки зупиняємося на тарифі 2,5 грн.— Що ж, будемо сподіватися, що всі суб’єкти перевезення не залишаться в програші.
Цікавився Вадим ШАПОШНІКОВ
Замість довідки. Нині розподіл маршрутів між перевізниками, які завітали до редакції, такий:
ПП Пєшая Ю. А.: №№ 3-а, 8.
ПП Кисельов О. А.: №№ 1-а, 1-в, 7, 7-а, 6, 9, 10, 22, 23.
ПП Мозгова Г. П. №№ 1, 3, 3-б, 5, 5-а, 5-б, 25.
ПП Семенко О. В. №№ 1-а, 4, 16, 24, 26.