Громада проти підвищення тарифів!
- 26 березня 2015
- Відгуків: 0
- Переглядів: 305
Чергове засідання громадської ради при виконавчому комітеті Бориспільської міської ради відбулося 18 березня 2015 року. Порядок денний передбачав розгляд трьох питань. Почути громадську думку та й себе показати виявили бажання депутати міської ради, члени виконавчого комітету та заступники міського голови. Отже.
Про підвищення тарифів на проїзд в міському транспорті
Позицію міської влади висловив перший заступник міського голови М. П. Корнійчук. Від нього було почуто: щоб не зупинити перевезення на міських маршрутах, міська влада готова вжити непопулярних заходів та підвищити тариф на проїзд до 4 грн. Також він припустив, що самовільно підняті перевізниками тарифи при проїзді до м. Києва —завищені.
Від перевізників виступила Ю. А. Пєшая, яка зазначила, що головними проблемами підприємців є від підвищення цін на газ, дизпаливо та запчастини. Перевізники несуть збитки і від перевезення пільговиків. На її думку, тарифи повинні бути наступні: 4,00 грн. — якщо перевезитимуть одного пільговика, 4,5 грн. — при перевезенні двох пільговиків.
Громадська рада та присутні висловили свою думку: основними недоліками на маршрутах є відсутність квитків та брутальне ставлення до пасажирів пільгових категорій.
На думку автора цієї статті, у питанні перевезення пасажирів місцевими перевізниками є дві проблеми. Це вартість проїзду та наведення порядку в організації перевезення. Місцева влада бере участь лише в проведенні конкурсів за право перевезення пасажирів та підвищенні тарифів. Конкурси проводяться в кабінеті лише за наявності «справних» папірців. Коли у перевізників з’являються проблеми, пов’язані з технічним станом автобусів, — до конкурсу чи в процесі експлуатації — невідомо. Обмеження кількості пільговиків у кількості двох існує на місцевих маршрутах вже не один рік, що є порушенням законодавства України.
Відсутність же квитків — це взагалі нонсенс. І не тих, які, здається, закуповуються кілограмами і на вимогу пасажира видаються рулонами. Форма квитка чітко обумовлена наказом міністерства транспорту та зв’язку № 503 від 21.09.2006 року. Тому першочергово треба вирішити організаційні питання, а потім вести мову про підвищення вартості проїзду. Також підвищення тарифів може призвести не до втрати пасажирами перевізника, а навпаки, перевізник може втратити пасажирів.
У підсумку громадська рада рекомендувала виконавчому комітету утриматися від підвищення тарифів, не встановлювати обмежень на перевезення пільгових категорій, виконавчому комітету здійснювати контроль за якістю надання послуг з перевезення пасажирів.
Про обмеження поверховості забудови багатоквартирних будинків у місті Борисполі
Що стало причиною винесення цього питання на обговорення громадської ради — можна лише здогадуватися. Під час минулого засідання деякі громадівці обурювалися перспективою будівництва трьох 24-поверхових будинків у районі залізничного вокзалу. Але дивує оперативність виконкому та присутність на засіданні кількох груп депутатів міської ради з діаметрально протилежними позиціями у ставленні до цього.
Основним доповідачем по цьому питанню був голова постійної комісії міської ради з питань промисловості, будівництва, архітектури та інвестиційної діяльності В. І. Шалімов. На його думку, будівництво будинків у Борисполі необхідно обмежити 9-12 поверхами. Аргументами стали проблеми гасіння пожежі, у разі її виникнення, газо- й електрозабезпечення та теплопостачання висоток, у яких понад 10 поверхів. Група депутатів міської ради на чолі з Я. М. Годунком намагалася довести, що обмеження поверховості є протизаконним. Крім того, раніше міська рада чомусь дозволяла будувати будинки понад 12 поверхів, не запитуючи думки громади.
Все ж громадська рада підтримала рішення рекомендувати виконавчому комітету розробити проект рішення міської ради щодо встановлення обмеження багатоповерхової забудови багатоквартирних будинків не вище 9-12 поверхів.
Автор цієї статті особисто підтримав таке рішення, маючи на це власну думку. Сьогодні наше місто має проблеми комунікацій (газ, електрика, водопостачання, водовідведення) не лише «хмарочосів». Це підтвердив і доповідач з питання багатоповерхівок. Так як місцева влада не має можливості контролювати та впливати на забудовників в процесі будівництва, необхідно обережно ставитися до будь-яких дозволів на забудову міста. А ось спостерігати за «розбірками» депутатів було цікаво. На мій погляд, жодна сторона не переймалася проблемами своїх виборців.
Про презентацію проекту плану роботи громадської ради при виконавчому комітеті Бориспільської міської ради на 2015 рік
Голова громадської ради Г. П. Михайлюк винесла на затвердження план роботи громадської ради протягом року. Втомлені майже тригодинною роботою учасники зборів майже одноголосно затвердили цей план.
Проте я вкотре наполягав на внесенні до плану на обговорення питання існування на території міста автозаправної станції «БРСМ». Громаду все ж цікавить, хто надав земельну ділянку під таке будівництво і хто прийняв в експлуатацію цю АЗС? Чи законно нині вона діє на території міста? Чому слова і дії місцевої влади суперечать одне одному?
Протягом всього засідання була помічена одна цікава річ. Керівництво громадської ради та представники місцевої влади постійно робили зауваження та наполягали на чіткому дотриманні регламенту зборів. Склалося враження, що питання обмежити учасників засідання у часі (дотримуватися регламенту) було важливішим, ніж намагання знайти істину в обговоренні. Звичайно, порядок повинен бути у всьому. Але це схоже на обмеження права голосу активних громадівців. Невже достатньо надавати лише 3 хвилини на квартал для виступу представникам громадських організацій міста?
Олег ВЕРЕС,
громадський активіст