(04595) 6-69-04
(067) 404-24-62
 Виходить - з червня 2002 року.     Тираж - 10`000 примірників
  Розповсюджується - безкоштовно в м.Борисполі
  Містить - авторські статті, оголошення, рекламу

«Стан зелених насаджень у Борисполі плачевний…»

  • 17 вересня 2015
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 336
  • Автор: admin
  • 0
Для довірчого відношення читача до думки автора дозвольте представитися: Володимир Разумовський — автор наукових робіт і доповідей, спонсор телепередач про зелений благоустрій.
У 2013 році в районі Борисполя я придбав ділянку землі й вирішив розвивати зелений бізнес, ґрунтуючись на придбаних знаннях в Китаї, Європі, Америці і з прожитих років. У 2014 переїхав жити в Бориспіль з Донецької області, з багатостраждального селища Піски, у 2015 у мене народилася дочка і тепер на одного бориспільця стало більше, і мені небайдуже, в якому середовищі житимуть наші діти і ми з вами.
У міста Борисполя для розвитку є великі перспективи, географічне розташування на шляху прямування транзитних транспортних потоків, присутність міжнародного аеропорту — ворота для великого та середнього бізнесу, хороша геологія, велика кількість водних джерел і відповідно водойм. Під час міжнародних перельотів я, як і багато туристів, «залишаю» гроші у місті, оплачуючи таксі, номери в готелях, їжу в ресторанах, що в кінцевому підсумку перетікає в кишені бориспільців через створені робочі місця. Здавалося б, що у міста є можливість бути багатим і розвиненим, однак те, з чим я тут зіткнувся, пояснює, чому, на мій погляд, воно не процвітає, і поділюся з вами побаченими мною проблемами у розвитку міста.
Торкнуся тільки тематики, де я себе вважаю компетентним, — сфери благоустрою. Стан зелених насаджень у Борисполі плачевний — через виділення міськрадою землі під забудову торгівельного комплексу практично знищений єдиний парк. За законодавством, за знищення дерев береться десятикратна відновна вартість, тобто на ці кошти можна впорядкувати території Борисполя в десять разів більші, але, фактично, у бориспільців немає ні упорядкованих скверів, ні парків. Добре географічне розташування, геологічні складники і наявність у місті водойм не використовуються для масового відпочинку, так як вони не упорядковані і не організовані. Зі слів жителів, що люблять природу і з ким мені довелося поспілкуватися, вони у вихідні виїжджають на відпочинок на околиці. Вражає величезна кількість спиляних вандальним методом крон дерев, що давали колись рятівну тінь від нестерпно спекотного сонця. На узбіччі центральної дороги (Київський шлях) у дорогих металевих конструкціях вирощують квіти за нерозумно велику вартість їх обслуговування. Перед міськрадою усе вистелено бетонною плиткою і добудовується фонтан вартістю 5 млн. гривень.
Чи обґрунтована така марнотратність? Хто під час спеки відпочиватиме біля фонтану? Чи чиновникам мерії з кабінетів з кондиціонерами буде приємно споглядати фонтан замість зеленого шатра з дерев, що дають перехожим рятівну прохолоду від спеки, розпеченого асфальту і бетону?
Протягом багатьох років ми, як соціально відповідальне підприємство, часто допомагали містам України. У липні 2014 р., як меценат, я прийшов у мерію Борисполя до профільного чиновника В. І. Аврамчука з пропозицією подарувати місту дерева і кущі на мільйон гривень. Запитав, чи можу я ознайомитися з планом благоустрою, де має бути вказаний перелік рослин, необхідних місту і їх найменування. Профільний чиновник сказав, що такого документа немає. Тоді я попросив копію проекту плану благоустрою на 2015 рік. Чиновник сказав, що і його також не існує. Тоді я запропонував свою допомогу в організації роботи з виконання вимоги закону України «Про благоустрій населених пунктів».
На початку 2015 року в актовій залі Бориспільської міської ради ми провели з профільними фахівцями два семінари на тему «Благоустрій прибудинкових територій та територій загального користування». Виявилося, що чиновники бориспільської мерії публічно говорять одне, а роблять інше. Їм не сподобалося викладена на семінарі інформація й обговорювані принципи законодавчої державної політики, які руйнують усталені злочинні схеми крадіжок грошей з бюджету міста через благоустрій. У березні 2015 року я дізнаюся, що міською радою була сфабрикована і незаконно прийнята програма благоустрою міста Борисполя. Чиновники мерії обдурили не тільки мене і депутатів міськради, а й усю громаду, приймаючи важливий для розвитку міста документ неправомірним способом, грубо порушивши законодавство у сфері регуляторної політики. Я прийшов у мерію отримати копію програми, а начальник управління ЖКГ Борисполя став розігрувати комедію, хоча міський голова А. С. Федорчук публічно заявляє про відкритість на офіційному міському сайті, розміщуючи відповідний банер.
У чому ж полягає проблема і як її усунути — з’ясуймо в деталях.
У 2006 році в Україні за участю європейських інститутів був розроблений і прийнятий закон «Про благоустрій населених пунктів», і цю сферу регулюють накази Кабінету міністрів України. Органи місцевого самоврядування повинні створити інспекцію з благоустрою, зробити паспортизацію територій. Безгосподарних територій бути не повинно, у кожної території повинні бути обрані балансоутримувачі, що відповідають за правила утримання (ці території не повинні прибирати ні дружина Президента України, ні громадськість на суботниках). Місцеві органи влади після громадських слухань приймають правила благоустрою, в яких можуть стандартизувати і деталізувати процеси. На підставі прийнятих правил обирають балансоутримувачів. Інспекція з благоустрою, створена місцевими органами влади, проводить інвентаризацію на територіях комунальної і державної власності. І за невідповідності до прийнятих громадою правил благоустрою виписує балансоутримувачам території припис щодо усунення недоліків. Балансоутримувач розраховує можливості щодо усунення як тимчасові, так і матеріальні, і подає пропозиції органам місцевого самоврядування, які складають проект програми з благоустрою з можливістю її реалізації в 5-річній перспективі. Проект програми, згідно із Законом «Про регуляторну політику», публікується в офіційних ЗМІ і проходить громадське слухання, приймається місцевими депутатами, виділяється бюджет і на тендерах обирають виконавців. А далі план реалізується під контролем місцевих виконавчих органів влади.
Все просто! Але !? Чому так не відбувається?
Причина № 1 це — ментальний «пофігізм», відсутність знань законів і своїх прав у жителів населених пунктів, що дає можливість керівникам місцевих органів влади розпоряджатися матеріальними засобами громад за «поняттями».
Чому чиновники порушують присягу, закон про держслужбу? Чому відмовилися від допомоги? Чому приховали проект програми благоустрою від жителів Борисполя, порушуючи закон про регуляторну політику?
Тож про порушення і мотивації чиновників. Закон «Про регуляторну політику» зобов’язує місцеві органи влади проект програми благоустрою опублікувати в ЗМІ, провести громадські слухання, де враховуються пропозиції мешканців громади, і скласти акт регуляторного впливу. Цього не було зроблено чиновниками виконавчого комітету Бориспільської міської ради, і міський голова А. С. Федорчук підписав сфабрикований документ, що є грубим порушенням закону про регуляторну політику, щоб надалі розпоряджатися грошима громади злочинним способом. Для того щоб оминути тендери, відсторонити участь підприємств, що пропонують кращі ціни, якість робіт і матеріали, у програмі благоустрою розписаний розподіл грошових коштів підприємствам, підпорядкованих меру, частинами по 99 000 і 99 999 грн., причому деякі по одних і тих же статтях витрат. Якби мерія прийняла від мене в дарунок дерева на мільйон гривень, то потрібно було б виділити гроші на їх висадження і подальший догляд. Куди простіше меру виділити 412 000 на утримання існуючої пари десятків бюветів і вкрасти з цих грошей 400 000 гривень на надумані витрати (на що витрачається така велика сума в обслуговуванні бюветів, чиновники в мерії пояснити відмовилися).
Міський голова лицемірно декларує відкритість, проте фактично інформацію про плани та витрати на сайті мерії не знайдеш. Бориспільці, хто не бачив, як впорядковуються міста Європи, можуть подивитися на відео в інтернеті, також можна проїхати в містечко Київської області, бідніше за Бориспіль, Ірпінь і подивитися, як його міський голова піклується про містян, обличчя міста і свій імідж на ділі, а не на словах.
Зазвичай, на критику злодійкуваті чиновники реагують, але не в бік поліпшення своєї роботи, а застосовують тактику і риторику очорнення опонента, пов’язуючи його з політичною боротьбою, думаючи, що мають справу з людиною, аналогічною до їхнього менталітету. Скажу відразу, що я в партіях не перебуваю й на виборах не балотуюся, але маю сильну і активну громадянську позицію: жити у самодостатньому суспільстві. Європейці добилися рівня життя значно вище нашого з простої причини — дотримуючись правил і законів. Це як кулінарна книга з рецептами: якщо робиш все, як за рецептом, — страва вийде, а якщо вариш борщ і кидаєш в каструлю спочатку не м’ясо, а капусту, то вийде не борщ, а щі. Щі — хоч рот полощи! Тож якщо закон не виконують — міняйте або виконавця, або змінюйте закон!
Щоб мер Борисполя дотримувався законодавства, я звернувся в прокуратуру. Прокурор Бориспільської міжрайонної прокуратури Н. Н. Ульмер, вочевидь, забув присягу й обов’язки прокурора і відповів майже по суті: «Я — не я і хата не моя!».
Для недопущення розкрадання грошей громади Борисполя за злочинно сфабрикованим документом я звернувся до начальника Бориспільської міліції Р. С. Козьякова. Він вирішив не реєструвати злочини в ЄРДР і придумав причину, що міліції мер Борисполя Федорчук вже двічі не надає документи і тому міліція не може розслідувати злочини мера. Принцип кругової поруки — це сумно. Виходить, що і після «майдану» ми своєю байдужістю дозволяємо нас обкрадати меру Борисполя — колишньому колезі Путіна по КДБ і в недавньому — члену Партії реґіонів під керівництвом двічі несудимого В. Ф. Януковича.
 
Резюме:
За наведеними прикладами, Бориспіль, як і багато міст України, уразила хвороба, назва якої — корупція. Прокурор, мер і головний міліціонер Борисполя об’єднані в ОЗГ (організована злочинна група) за януковицько-пшонківською системою все ще обкрадають місцеве населення, не даючи шансів розвитку бізнесу та громадянської ініціативи. Засіб лікування один: бізнесу, як просунутої й активної частини суспільства, треба не сидіти в кущах, а об’єднуватися і захищати інтереси громади всіма доступними законними способами, якщо ми хочемо європейського рівня життя, достатку, спокою і віри у завтрашній день.
 
Володимир РАЗУМОВСЬКИЙ
 
Залишити відгук  ↓
 
Відгуків ще не було.