(04595) 6-69-04
(067) 404-24-62
 Виходить - з червня 2002 року.     Тираж - 10`000 примірників
  Розповсюджується - безкоштовно в м.Борисполі
  Містить - авторські статті, оголошення, рекламу

ЧИ ПОКРАЩУЄТЬСЯ ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН БОРИСПОЛЯ?

  • 09 листопада 2016
  • Відгуки :0
  • Переглядів: 650
  • Автор: admin
  • 0
Екологічний стан нашого міста бачать усі. Міська влада регулярно зазнає критики за цей стан як з боку громадськості, так і з боку окремих місцевих ЗМІ. Але критика на те й критика, щоб на неї реаґувати. Тож певні кроки в екологічному напрямку з боку міської влади є. Проте, цілком можливо, знаємо не про всі. Саме про те, що вдалося зробити міській владі у покращенні екологічно стану Борисполя, а що — ні і що планується — про це розмова з першим заступником міського голови Миколою КОРНІЙЧУКОМ.

— Миколо Петровичу, через центр Борисполя проходить вулиця, якою рухається значна кількість транзитного транспорту, що спричиняє надмірну загазованість житлового довкілля викидами чаду та кіптяви від автомобілів. Яка нині ситуація з будівництвом об’їзної дороги? Які кроки нині здійснюються щодо зменшення загазованості Київського шляху?
— Переді мною ось карта будівництва великої кільцевої дороги навколо Києва. Тут зазначено, в якому році і яка ділянка мала би бути побудована. Наша ділянка — Безуглівка–Іванків. Довжина — 19 кілометрів. Термін розроблення проектної документації — 2008, робочої документації — 2009 рік. Документація розроблена… Які дії з нашого боку? Якщо Ви пам’ятаєте виїзну сесію Бориспільської міської ради V скликання на вул. Бежівка, 164 біля гуртожитку, тоді на вимогу Київської облдержадміністрації депутати прийняли рішення про відведення земельних ділянок біля існуючого північно-східного обходу під зону відчуження, тобто смуги землі для будівництва окружної дороги. Це було зроблене. Ми не маємо вкладати гроші у будівництво об’їзної дороги, це не входить до функцій бориспільської влади. А в зв’язку з недавньою нестабільною політичною ситуацією ніякі будівельні роботи взагалі не виконуються.

— Тобто будівництво окружної дороги — це компетенція держави?
— Звичайно. Нещодавно призначили нового голову державної служби автомобільних доріг, поляка Славоміра Новака. Тож є сподівання, що роботи у цьому напрямку відновляться…

— А окрім будівництва окружної дороги, які кроки здійснюються для поліпшення екологічного стану на центральній вулиці нашого міста і не тільки тут?
— На засіданні виконавчого комітету Бориспільської міської ради ми передбачали на найближчий час такі заходи.
Перше. Ми звернулися до районної влади, щоб вона передала місту ділянку дороги від вулиці Північна до окружної дороги в бік Дударкова. Та, що йде попід садом… Вона ні в кого не числиться на балансі, проходить по землях району. Район її ніколи не ремонтуватиме, однак якби нам її передали на баланс, то ми виділили б кошти на ремонт, щоби потім пустити по ній весь вантажний транспорт, який вивозить і привозить вантажі у північну промзону. У липні райрада вже прийняла рішення, оголосивши цю дорогу безгосподарською. Якщо за рік у неї у тендерному порядку не з’явиться господар, а він не з’явиться, то влада району передасть нам цю дорогу. Тож зможемо почати її ремонтувати лише з липня 2017 року.
Ми також виділили кошти на колишню вул. Карла Маркса. Вранці автівки рухаються по вул. Толстого в об’їзд Київського шляху, то ми, де ось тут залізничний переїзд, хочемо заасфальтувати цю ділянку дороги.
Друге. Світлофорні об’єкти. Плануємо встановити вздовж Київського шляху «зелену хвилю». Для цього потрібно усі світлофорні об’єкти зробити комунальною власністю, бо вони зараз перебувають на балансі спеціалізованої монтажної дільниці обласного ДАІ, а ми їх орендуємо. Основні світлофори — на перехресті Київського шляху з вулицями Головатого, С. Камінського, Лютнева, Європейська, Бежівка та Глибоцька, на пішохідному переході в районі гімназії «Перспектива». Було прийняте рішення: на цих місцях поставити свої світлофори. Потім ми встановлюємо на них відповідне обладнання і проводимо диспетчеризацію, тобто переводимо на комп’ютерне управління ними і виставляємо для руху автомобілів «зелену хвилю». А для того, щоб уникати «пробки на «35-му кілометрі», маємо намір відремонтувати залізничний переїзд через Київський шлях, щоб автомобілі там не зупинялися, а спокійно переїжджали через рейки. Проектні рішення є різні. Окрім того, тут необхідно зробити розгонні смуги біля виїзду з вулиці Запорізька. Щоб усе це виконати, потрібне виділення коштів на виготовлення проекту з організації дорожнього руху вулицею Київський шлях.

— Які кроки здійснюються для втілення мрії свідомої частини бориспільської громади про сміттєпереробний завод?
— Ми оголосили конкурс на придбання земельної ділянки для будівництва сміттєпереробного підприємства. Ми вже маємо пропозиції по земельній ділянці під нього поблизу північної промислової зони Борисполя на землях нашого району. Там прекрасна земельна ділянка…

— Чи працює зараз на заміському полігоні твердопобутових відходів сміттєсортувальна лінія?
— Так, у ручному режимі… 30 осіб, які перебирають сміття з кузова кожної машини, відбирають пластик, скло та інше. Сама ж конвеєрна лінія, яка там стоїть має малу пропускну спроможність… Звісно, це не вихід… Потрібне сміттєпереробне підприємство, яке доведеться будувати в такому місці, де воно не заважатиме мешканцям населених пунктів…

— Уже відбулася зустріч з представниками італійської компанії, яка цим займається?
— Так. Вони стверджують, що для будівництва сміттєпереробного підприємства потрібна земельна ділянка від 5 до 7 гектарів. Така площа є за окружною дорогою, але її потрібно придбати через тендер.

— Міське керівництво зупинилося на виборі цієї компанії?
— Маємо багато пропозицій... Є зарубіжні, є й вітчизняні… Як тільки придбаємо земельну ділянку, то ми оголосимо конкурс на кращий проект сміттєпереробного підприємства. От, наприклад, згадані італійці нам пропонують побудувати таке підприємство загальною потужністю 100 тис. тонн на рік. Вартість утилізації відходів у них становитиме 1 долар за тонну. Це цілком прийнятна ціна.

— Які заходи нині вживаються щодо попередження виникнення у місті стихійних сміттєзвалищ? Чи накладаються якісь штрафи на порушників?
— Стихійні сміттєзвалища ліквідуємо щодня. Щодо штрафів… Давайте Вас як представника громадськості залучимо почергувати біля якогось сміттєзвалища чи сміттєвого майданчика — чекати, коли хтось щось підвезе, і штрафувати…

— Ясно…Цілком зрозуміла відповідь…
— Тут, скоріше, потрібна державна програма і закон про відповідальність за неукладання договорів про вивезення сміття…

— Які штрафні заходи вживаються щодо промислових об’єктів, які мають негативні ризики, пов’язані зі шкідливими викидами в атмосферу та скиди в ґрунт, водойми?
— Ми можемо «впливати» на розміщення таких об’єктів так. Якщо якийсь підприємець хоче займатися подібним виробництвом, то він спочатку має опублікувати в місцевих ЗМІ заяву про наміри проведення такої діяльності. Дається місяць на те, щоб мешканці, які читають пресу, надали свої відгуки на це. Через місяць цей підприємець звертається до органів місцевого самоврядування, щоб вони надали інформацію про наявні відгуки чи їхню відсутність. Потім цей висновок потім направляється в обласну екологічну службу, яка надає підприємцю дозвіл або ні.
У нас є одне підприємство зі шкідливими викидами на вулиці Запорізька, де колись розміщувалося підприємство з виготовлення залізобетонних виробів «Моноліт». Сьогодні тут відбувається неправомірна переробка побутового сміття. Ми вже звернулися до прокуратури, і вже звідти передані відповідні документи до суду.

— Наступне запитання про водні об’єктів міста…
— Княжицьке озеро спочатку осушили, потім почистили. Коли осушували, вибрали воду з найближчих колодязів… Тепер воно поступово набирається водою. На весну там буде прекрасне озеро. У нас розроблена проектна документація з очищення й інших міських озер. Тож своєї черги на чищення чекають озера Олесницьке («Комсомольське»), два на вул. Поповича (УМБ-17), Олександрівське (біля ЗОШ № 7), «Сині балки, «Гульківка, однак на нещодавній сесії депутати поки не підтримали рішення про виділення коштів на виконання цих робіт. Тобто програма чищення озер у нас є, вона розписана по роках.

— І на завершення. Чи компенсуються міській громаді шкідливі впливи від діяльності аеропорту?
— Про якийсь відчутний негативний вплив на місто з боку цього підприємства важко щось сказати. Воно сплачує місту звичайні податки. Інші фінансові надходження у бюджет міста з боку аеропорту законодавством не передбачені.

— Дякую за змістовні відповіді.

Запитував

Вадим ШАПОШНІКОВ

 
 
Залишити відгук  ↓
 
Ще ніхто не залишив відгуків.